محل تبلیغات شما

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه، مووضع رونق تولید نباید تنها محدود به شعار بماند، گفت: با توجه به چالشهای جدی اقتصاد در سال ۹۷ لازم است درجهت حمایت از تولید در گام اول برای کالای ایرانی بازار مصرفی مناسب ایجاد کرد.

مهدی پازوکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه، حمایت هوشمندانه از تولید در شرایط سخت سال 98 قطعا بایستی در دستور کار دولت قرار گیرد،‌گفت: باتوجه به چالشهای  اقتصادی سال 97 نباید در زمینه حمایت از بنگاههای تولیدی تنها به مباحث شعاری اکتفا کرد.

 برای رونق تولید در اولین گام باید بازار مصرفی برای کالاهای تولید داخل ایجاد کرد و با توجه به کاهش قدرت خرید در بازارهای داخلی بایستی تمرکز ویژه‌ای به بازارهای کشورهای همسایه، بازارهای منطقه ای و در اولویت سوم به سایر بازارهای جهانی داشت.

 بازارهای منطقه‌ای و همچنین بازار سایر کشورهای مسلمان می‌تواند به مقصد اول کالاهای صادراتی کشورمان تبدیل شود، البته برای این موضوع بایستی برنامه دقیقی داشت.

این استاد اقتصاد با بیان اینکه، در حال حاضر با افزایش نرخ ارز تولید تا حدودی برخی مزیتهای خود را از دست داده، گفت: در این شرایط بایستی به سایر مزیتهای موجود در اقتصاد ایران یعنی انرژی و نیروی کار ارزان توجه ویژه داشت.

به کمک این دو مزیت می‌توان به تصاحب بازارهای کشورهای همسایه و بازارهای منطقه‌ای امیدوار بود.

 کشورهایی مثل ترکیه و اخیرا عربستان برای تصاحب بازارهای کشورهای آسیای میانه تلاش جدی را آغاز کرده‌اند و در شرایط جدید اقتصادی کشور بایستی در این زمینه گامهای جدی برداشته شود.

 حمایت از تولید داخل به معنای قطع ارتباط با دنیای بیرون نیست و برای نفوذ کالای صادراتی ایران به بازارهای کشورهای منطقه و سایر دول اسلامی بایستی ارتباطات بانکی خود با این دست کشورها را تقویت کنیم.

در سایه ارتباطات موثر بانکی می‌توان به عمیق شدن مبادلات تجاری امیدوار بود. به هر حال با کاهش قدرت خرید در بازارهای داخلی ممکن است تعادل میان عرضه وتقاضا در سال 98 به هم بخورد. بر این اساس برای یافتن بازار جایگزین جهت عرضه کالای ایرانی بایستی تمرکز خود را نسبت به بازار کشورهای همسایه و منطقه معطوف کنیم.

پیش نیازهای ضروری رونق تولید

۹ اثر مهم «رونق تولید» بر اقتصاد کشور

رونق توليد و شكوفايي اقتصاد غيرنفتي

بازارهای ,تولید ,بایستی ,کشورهای ,بازار ,سایر ,تولید در ,بازارهای کشورهای ,رونق تولید ,از تولید ,بیان اینکه، ,تصاحب بازارهای کشورهای

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

شازده کوچولو